Köp den. Läs den.

Årets bok för alla som har ett jobb nånstans. Enkel, smart, EElättläst och med oerhört mycket sunt förnuft. Kevin Kruse sammanfattar det så bra:

”Människor som är missnöjda på jobbet väger i genomsnitt 3 kg mer än de som är nöjda. Människor som inte trivs med sin chef löper två ggr större risk att få en stroke eller en hjärtinfarkt. Människor som är oengagerade på jobbet har mindre sex än de som är engagerade” (Så NU öppnade du öronen!)

Så vems ansvar är egentligen medarbetarengagemang? I åratal har man sagt att det är HR:s eller chefernas ansvar. Men ingenting har egentligen hänt. Det är dags att inse att det är medarbetarnas egna ansvar att se till att de har det bra på jobbet och skapar en meningsfull tillvaro där de spenderar minst 8 timmar varje dag. Var du än jobbar så har du en möjlighet att påverka din egen arbetssituation och vara proaktiv i dina förslag på hur du kan känna ännu mer mening och syfte.

(fortsättning följer)

 

 

.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>